Return to site

7 συμβουλές για την ψηφιακή φήμη ενός ιατρού (Μέρος Α')

· Για ιατρούς

Παρόλο που σχεδόν κάθε γιατρός καταβάλλει τη μέγιστη προσπάθεια για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή φροντίδα κάθε ασθενούς, συχνά δεν είναι δυνατόν να κρατήσει τον κάθε ένα ευχαριστημένο.

 

Στην εποχή που διανύουμε όταν οι ασθενείς είναι δυσαρεστημένοι, συνηθίζουν να καταφεύγουν στα ψηφιακά κανάλια για να δείξουν την δυσαρέσκεια τους με τους γιατρούς.
Ακόμα χειρότερα όταν υπάρχουν στο σκηνικό και μηνύσεις για τις οποίες δεν ευθύνονται οι ίδιοι, καταλήγουν να λαμβάνουν αρνητική φήμη από τα media, γεγονός που μπορεί να καταλήξει στο να χάσουν την δουλειά τους.


Συχνά οι γιατροί επιλέγουν να αδιαφορήσουν για την αρνητική δημοσιότητα όμως κάτι τέτοιο είναι μια καταδικασμένα κακή πρακτική.
Αντιθέτως, οι ιατροί θα πρέπει να έχουν μια προληπτική προσέγγιση σχετικά με την διαχείριση της διαδικτυακής παρουσίας. Στον 21ο αιώνα οι πρώτες 10 αναζητήσεις στην Google που σχετίζονται με τη δουλειά σου μπορούν να δημιουργήσουν ή να καταστρέψουν την επαγγελματική σου καριέρα.
Γι’ αυτό η διαχείριση της φήμης για ιατρούς ως μια στρατηγική μάρκετινγκ έχει γίνει μια σταθερή υπηρεσία.


Η διαχείριση της φήμης ενός ιατρού ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες για να μπορεί να διασφαλίσει μια θετική παρουσία στο Διαδίκτυο.


Υπάρχουν δύο ειδών προσεγγίσεις που εξαρτώνται από συγκεκριμένες συνθήκες.
1. Διαχείριση της κρίσης. Αναφέρεται στις ανάγκες ενός ιατρού να προβεί σε μια αμυντική στάση.
Συνήθεις αιτίες που οδηγούν στο να αντιμετωπίζεις μια κρίση είναι οι μηνύσεις. Είτε αυτές αφορούν την μήνυση ενός ασθενή προς τον ιατρό είτε από τον ιατρό προς τον ασθενή. Επιπλέον υπάρχουν και περιπτώσεις κακής συμπεριφοράς που έχουν λάβει χώρα.


2. Προληπτική διαχείριση φήμης. Αναφέρεται στις πρακτικές που ακολουθούν οι γιατροί προληπτικά για να χτίσουν και να διαχειριστούν την ψηφιακή τους εικόνα. Σήμερα, ορισμένοι ειδικοί έχουν αναγνωρίσει την δύναμη του λεγόμενοι προληπτικού μάρκετινγκ και των πλατφόρμων στα social media και επιχειρούν συστηματικά να δοκιμάσουν διάφορες τεχνικές για να ενισχύσουν την ψηφιακή τους παρουσία.
Από κοινού οι δύο αυτοί τύποι χρησιμοποιούν παρόμοιες τακτικές όταν αφορούν την online προσωπικότητα ενός γιατρού. Η διαχείριση της κρίσης δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια υποενότητα της διαχείρισης της φήμης με έναν πιο επιθετικό τρόπο.
Δεν είσαι σίγουρος ακόμη ότι ως γιατρός η ψηφιακή σου παρουσία μετρά πολύ; Τα παρακάτω στατιστικά μπορεί να αλλάξουν την άποψη σου.

  • 85% των χρηστών εμπιστεύονται τις διαδικτυακές κριτικές όπως θα μπορούσαν να εμπιστευτούν τις προσωπικές συστάσεις.
  • Το 33% των Millenials ψάχνουν για υπηρεσίες υγείας και πληροφορίες διαδικτυακά
  • Το 65% των ασθενών θεωρούν ότι οι γιατροί θα πρέπει να απαντούν στις αρνητικές κριτικές
  • Μια έρευνα έδειξε ότι το 53% των ιατρών ψάχνουν τις κριτικές των ιστοσελίδων
  • Το 84% των σημερινών ασθενών λένε ότι αναζητούν πρώτα τους ιατρούς και τα κέντρα διαδικτυακά πριν πάνε στο ιατρείο τους
  • Το 48% των ασθενών είπαν ότι οι θετικές κριτικές στο διαδίκτυο τους βοηθούν να λάβουν αποφάσεις

Μπορούμε να δούμε παρακάτω ορισμένα στοιχεία για το μάρκετινγκ των ιατρών στο διαδίκτυο.


1. Κάνε αυτοαξιολόγηση της διαδικτυακής σου φήμης
Δεν γνωρίζεις τι συμβαίνει με το όνομα σου; Κάνε απλά μια αναζήτηση μέσω της Google, είναι τόσο απλό!
Το να αξιολογείς τα σχόλια τις δημοσιεύσεις και τις κριτικές θα σου δώσει μια μακράν καλύτερη ιδέα για την προσέγγιση που θα χρειαστείς σχετικά με την διαδικτυακή σου παρουσία αλλά και τα πεδία που μπορείς να βελτιώσεις.


2. Χτίσε την παρουσία σου στο LinkedIn
Έρευνες έχουν δείξει ότι το να έχεις ένα ισχυρό προφίλ στο LinkedIn σε κατατάσσει αυτόματα ψηλά στην αναζήτηση. Κάτι τέτοιο σε προωθεί αυτόματα δίνοντας σου ένα γερό πλεονέκτημα.
Επιπλέον, το να έχεις ένα καλά οργανωμένο, λεπτομερές προφίλ στο LinkedIn δείχνει τον επαγγελματισμό σου, ενώ παράλληλα μπορείς να αναδείξεις και προηγούμενα σου κατορθώματα.

Το βασικό πλεονέκτημα του LinkedIn
Το βασικό πλεονέκτημα του LinkedIn που καλό είναι να έχει κατά νου κανείς, έχει το όνομα δικτύωση – την δυνατότητα δηλαδή να χτίσεις σιγά σιγά ένα επαγγελματικό δίκτυο γνωριμιών. Αφού βελτιστοποιήσεις το προφίλ σου μπορείς να αυξήσεις σταδιακά τον αριθμό των ατόμων στο δίκτυό σου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το LinkedIn δημιουργήθηκε αρχικά για να εξυπηρετήσει τριών ειδών ανάγκες:

  • Ευκαιρίες επιχειρηματικές/εργασίας
  • Networking
  • Διαμοιρασμό γνώσης


3. Να ελέγχεις την παρουσία σου προληπτικά
Δεν κατανοούν όλοι οι γιατροί ότι η διαδικτυακή παρουσία ενδέχεται να αλλάξει μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
Μια αρνητική κριτική ή ένα αρνητικό άρθρο μπορεί να σημαίνει την καταστροφή της διαδικτυακής σου φήμης και την απώλεια ακόμα του ιατρείου σου.
Είναι σημαντικό να είσαι διαρκώς ψηλά και να γνωρίζεις τι λένε οι υπόλοιποι για την πρακτική σου σε καθημερινή βάση. Ευτυχώς υπάρχει ένας εύκολος τρόπος που μπορεί να κάνει ο καθένας μας δωρεάν. Μια χρήσιμη μέθοδος είναι να ενεργοποιήσεις τα Google Alerts ώστε να λαμβάνεις ειδοποίηση κάθε φορά που το όνομα ή ειδίκευση σου αναφέρεται στο διαδίκτυο.
Αυτή η προληπτική διαδικασία θα σου επιτρέψει να διαχειριστείς καλύτερα την εικόνα σου και θα βελτιώσει την ιατρική σου πρακτική.

4. Εκπαίδευση του προσωπικού στην εξυπηρέτηση πελατών.
Είναι ίσως από τα πιο σημαντικά στοιχεία που θα πρέπει να προσέξεις ιδιαιτέρως. Τα άτομα που απαρτίζουν το προσωπικό του ιατρείου σου όπως για παράδειγμα η γραμματέας σας είναι από τα πρώτα και τελευταία άτομα που προσεγγίζουν τους ασθενείς σας. Οι εν λόγω εργαζόμενοι θα πρέπει να επιδεικνύουν τον μέγιστο επαγγελματισμό και ευγένεια καθώς αποτελούν πέραν από τις υπηρεσίες σας, την εικόνα της επιχείρησης σας.
 
Μπορεί να σας εκπλήξει αλλά το 48% των ασθενών αναφέρουν ότι αξιολογούν θετικά την φιλική διάθεση της ιατρικής ομάδας και της ευκολίας που έχουν αντιμετωπίσει στο κλείσιμο των ραντεβού. Όλα αυτά καταγράφονται στις διαδικτυακές κριτικές. Οι ασθενείς καταγράφουν τις απόψεις που σχημάτισαν για κάθε άτομο με το οποίο ήρθαν σε επαφή και όχι μόνο για τον ιατρό ή τις υπηρεσίες που δέχτηκαν.

Εκπαίδευσε κάθε άτομο που εργάζεται στο ιατρείο και εφάρμοσε την πολιτική αυτή ώστε να γνωρίζει όλο το προσωπικό να λειτουργεί με αυτές τις αρχές.
Κάθε κλήση, κάθε συνομιλία και διάδραση πχ με τις νοσοκόμες θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από μια φιλική και επαγγελματική συμπεριφορά. Το να εκπαιδεύσετε το προσωπικό βάσει των αρχών της εξυπηρέτησης πελατών θα οδηγούσε αυτόματα σε βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη στο ιατρείο σου.

5. Απάντησε σε όλα τα σχόλια είτε στα θετικά είτε στα αρνητικά
Οι περισσότεροι ασθενείς θεωρούν ότι είναι σημαντικό οι ιατροί να απαντούν σε όλες τις ηλεκτρονικές πύλες. Είναι απαραίτητο θα σημειώσουμε να απαντάς σε κάθε σχόλιο, είτε είναι θετικό είτε αρνητικό για την διαδικτυακή σου παρουσία.
Για τις θετικές κριτικές να είσαι πάντα γρήγορος στο να ευχαριστήσεις για τα ευγενικά σχόλια που αφορούν τις υπηρεσίες σου. Άφησε ένα ενθαρρυντικό μήνυμα που θα υπογραμμίζει την αφοσίωση σου στην ευχαρίστηση των πελατών σου.
Για τα αρνητικά σχόλια απέφυγε να απαντήσεις σπασμωδικά πάνω στο αρνητικό συναίσθημα και σκέψου βαθιά το τι μπορεί να σημαίνει για την επιχείρηση σου μια τέτοια απάντηση. Μια σωστή απάντηση μπορεί να καταστήσει άμεσα ουδέτερη μια αρνητική κριτική.
Πριν να έρθετε αντιμέτωποι με τυχόν κριτικές - είτε ακραίες είτε όχι - να εξετάσετε αν είστε σε θέση να απαντήσετε στα σημεία που έγιναν από αντικειμενική άποψη. Σκεφτείτε την προοπτική του ασθενούς, τη δική σας άποψη και ακόμη και την άποψη ενός ατόμου που διαβάζει απλά την κριτική.
Ελαχιστοποίησε τη ζημιά στη φήμη σας, παρακάμπτοντας συγχρόνως κάθε πιθανότητα παραβίασης των νόμων περί απορρήτου.


6. Προσοχή όταν βρίσκεσαι Online και τι συζητήσεις πραγματοποιείς
Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν γιατρό που λογομαχεί με έναν ασθενή του ηλεκτρονικά.
Οι γιατροί θα πρέπει να δείξουν στον ασθενή και πελάτη τους ότι είναι καλύτερο και για τις δύο αντικρουόμενες πλευρές να μιλήσουν ιδιαιτέρως για τα προσωπικά τους θέματα. Υπάρχει ρητή νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα η οποία θα πρέπει να τηρηθεί.


7. Όπως τέθηκε και προηγουμένως στη συζήτηση, οι περισσότεροι γιατροί δέχονται ευνοϊκές κριτικές για τη δουλειά τους. Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργία μιας φιλικής προς το χρήστη διαδικασίας κριτικής για τους πελάτες σας είναι προς το συμφέρον σας. Να παροτρύνετε τον κόσμο
 

E-Reputation.gr | Οι ειδικοί στη Διαχείριση Φήμης στο Διαδίκτυο

 

Η E-Reputation είναι ένα πρωτοποριακό Agency, που βοηθάει επαγγελματίες και δημόσια πρόσωπα να χτίσουν και να διαχειριστούν την εικόνα που θέλουν στο Internet. Έχοντας εξειδίκευση στη Διαχείριση Φήμης στο Διαδίκτυο (Online Reputation Management), οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν Στρατηγική Περιεχομένου, Δημιουργία Ιστοσελίδων, Δημοσίευση Άρθρων και Βίντεο, Διαφήμιση μέσω Facebook Ads και Google Ads καθώς και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες μας να πετύχουν τους στόχους τους. Οι πελάτες μας είναι κυρίως Ιατροί, Πολιτικοί εθνικού και τοπικού επιπέδου, Δημόσιοι Οργανισμοί, μεγάλες / πολυεθνικές εταιρείες, καθώς και κάθε είδους επαγγελματίες που θέλουν να γίνουν γνωστοί για ένα πράγμα που κάνουν.

 

Μάθετε περισσότερα και ζητήστε μια δωρεάν μελέτη στο www.e-reputation.gr

E-Reputation.gr | Οι ειδικοί στη Διαχείριση Φήμης στο Διαδίκτυο

Η E-Reputation είναι ένα πρωτοποριακό Agency, που βοηθάει επαγγελματίες και δημόσια πρόσωπα να χτίσουν και να διαχειριστούν την εικόνα που θέλουν στο Internet. Έχοντας εξειδίκευση στη Διαχείριση Φήμης στο Διαδίκτυο (Online Reputation Management), οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν Στρατηγική Περιεχομένου, Δημιουργία Ιστοσελίδων, Δημοσίευση Άρθρων και Βίντεο, Διαφήμιση μέσω Facebook Ads και Google Ads καθώς και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες μας να πετύχουν τους στόχους τους. Οι πελάτες μας είναι κυρίως Ιατροί, Πολιτικοί εθνικού και τοπικού επιπέδου, Δημόσιοι Οργανισμοί, μεγάλες / πολυεθνικές εταιρείες, καθώς και κάθε είδους επαγγελματίες που θέλουν να γίνουν γνωστοί για ένα πράγμα που κάνουν.