Return to site

5 κοινά λάθη που μπορούν να καταστρέψουν τη φήμη σας στο διαδίκτυο

· Γενικά

Στο σημερινό μας άρθρο θα βρείτε πέντε κοινά λάθη που συνήθως κάνουν οι εταιρείες ή τα ιατρεία όταν προσπαθούν να διαχειριστούν ή να επιδιορθώσουν τη φήμη τους.
Η διαχείριση της φήμης είναι από τις σημαντικότερες πρακτικές που οδηγούν στην επιτυχία αλλά δυστυχώς και στην αποτυχία της εξέλιξης μιας επιχείρησης.
Προσπαθήστε να μην πέσετε έρμαιο αυτών των σφαλμάτων ώστε να δημιουργήσετε μια θετική παρουσία στο διαδίκτυο.

 

Τα κοινά λάθη:


1. Πληρώνετε κάποιον για να δημοσιεύει θετικές κριτικές


Μπορεί να είναι δελεαστικό να συνεργαστείτε με εταιρείες διαχείρισης φήμης που θα δημιουργήσουν πολλαπλούς λογαριασμούς κοινωνικών μέσων και μετά ψεύτικες θετικές κριτικές σε όλο το διαδίκτυο.
Ανεξάρτητα από το πώς γίνεται αυτό, η πληρωμή για κριτικές θα βλάψει στην πραγματικότητα τη φήμη της εταιρείας σας, ειδικά όταν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης Google. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Google τιμωρεί πραγματικά ιστότοπους που κάνουν αυτό σε μεγάλο βαθμό επειδή οι κριτικές δεν είναι αληθινές. Θα ωθήσουν τον ιστότοπό σας χαμηλότερα στα αποτελέσματα, γεγονός που θα οδηγήσει στην περαιτέρω βλάβη της ηλεκτρονικής σας φήμης.
Ο καλύτερος τρόπος για να λάβετε σχόλια είναι εάν ένας πελάτης απολαμβάνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και το εκφράζει αυτό, είτε αυτοπροσώπως είτε online.

Ενθαρρύνετε τους ώστε να γράψουν μια κριτική στους διάφορους σχετικούς ιστότοπους.


2. Ενθαρρύνετε τα troll


Το troll έχει γίνει ένας σταθμός διαδικτύου. Βρίσκονται συνεχώς στην επιφυλακή ώστε να αδράξουν την ευκαιρία να δημοσιεύσουν επιβλαβή ή δυσφημιστικά σχόλια προκειμένου να αποκτήσουν αντίδραση από τους ανθρώπους. Εάν βλέπετε σχόλια που θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα καταστρεπτικά, μην ξεκινήσετε πόλεμο μαζί τους. Πολλές φήμες έχουν καταστραφεί όταν ο διευθυντής της επιχείρησης βλέπει ένα αρνητικό σχόλιο θυμώνει και απαντά εξαγριωμένος στα κοινωνικά μέσα ή σε άλλη τοποθεσία. Αυτό κάνει την επιχείρηση σας να φαίνεται αντιεπαγγελματική και θα απομακρύνει τους πελάτες.
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε το σχόλιο ως ανατροφοδότηση και να ενθαρρύνετε το troll να επικοινωνήσει μαζί σας απευθείας και μέσω ενός πιο ιδιωτικού καναλιού, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή αυτοπροσώπως. Εάν το σχόλιο είναι ελαφρώς αρνητικό να το αναγνωρίσετε και να του πείτε πώς θα το διορθώσετε.


3. Astroturfing ως τακτική


Ως «astroturfing» ορίζεται οποιαδήποτε ενέργεια ή καμπάνια που διοργανώνεται (από κάποιον με συγκεκριμένη ατζέντα) με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνεται ότι πρόκειται για ένα αυτοδημιούργητο, ανεξάρτητο και μαζικό κίνημα για έναν κοινό -καλό φαινομενικά- σκοπό.
Στον χώρο της επικοινωνίας πρόκειται για την πράξη της δημιουργίας ανώνυμων λογαριασμών σε διαφορετικούς ιστότοπους που χρησιμοποιείτε για τη δημιουργία θετικών κριτικών, τη διαφήμιση μετά, ή ακόμη και για την αντιμετώπιση αρνητικών κριτικών. Παρόμοια με την πληρωμή για κριτικές, αυτό θα μπορούσε να βλάψει τη φήμη σας, αν αποκαλυφθεί  ότι ακολουθείτε αυτή την τακτική. Είναι καλύτερο να αποφύγετε αυτή την τακτική εντελώς, ανεξάρτητα από το πόσο δελεαστικό μπορεί να είναι.


4. Ψέματα και πάλι ψέματα


Εντάξει, γνωρίζουμε ότι το ψέμα είναι λάθος και ανήθικο, αλλά πολλές εταιρείες εξακολουθούν να προχωρούν και το εφαρμόζουν ούτως ή άλλως. Μπορούν να βρίσκονται για προϊόντα, υπηρεσίες, αποτελέσματα ή οτιδήποτε σε μεγάλο βαθμό επειδή είναι τόσο εύκολο να πείτε ψέματα μέσα από μια οθόνη υπολογιστή.
Θα ήταν καλή ιδέα να αντισταθείτε εντελώς καθώς και να πηγαίνετε προς την ακριβώς αντίθετη πλευρά: Να είστε όσο το δυνατόν πιο διαφανείς και ανοιχτοί.


5. Αγνοείτε τον πελάτη


Παρόμοια με το ψέμα, αυτό μπορεί να φαίνεται σαν κοινή λογική σε πολλούς. Οι πελάτες είναι ο λόγος που παραμένετε στην επιχείρηση. Είστε εκεί για να τους εξυπηρετήσετε- αν τους αγνοήσετε, θα τους απομακρύνετε και αυτό δεν μπορεί να είναι μια εφαρμόσιμη πρακτική. Εάν ο πελάτης είναι θυμωμένος ή αναστατωμένος, αγνοώντας τον είναι κατά 100% η μεγαλύτερη ζημιά που μπορείτε να κάνετε. Θα φαίνεται ότι δεν σας ενδιαφέρει η άποψη του.
Έτσι, θα πρέπει να στοχεύσετε στο γεγονός ότι πρέπει να είστε έγκαιροι στις απαντήσεις και πάντα να προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε οποιαδήποτε σφάλμα προκύπτει. Ναι, αυτό δεν είναι εφικτό πάντοτε αλλά αν προσπαθήσετε να εξυπηρετήσετε όλα τα άτομα θα είναι πιο πιθανό να σας δουν με μια θετικότερη ματιά, δίνοντάς σας συνεπώς έτσι μια καλύτερη φήμη.

E-Reputation.gr | Οι ειδικοί στη Διαχείριση Φήμης στο Διαδίκτυο

Η E-Reputation είναι ένα πρωτοποριακό Agency, που βοηθάει επαγγελματίες και δημόσια πρόσωπα να χτίσουν και να διαχειριστούν την εικόνα που θέλουν στο Internet. Έχοντας εξειδίκευση στη Διαχείριση Φήμης στο Διαδίκτυο (Online Reputation Management), οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν Στρατηγική Περιεχομένου, Δημιουργία Ιστοσελίδων, Δημοσίευση Άρθρων και Βίντεο, Διαφήμιση μέσω Facebook Ads και Google Ads καθώς και οποιαδήποτε άλλη ενέργεια μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες μας να πετύχουν τους στόχους τους. Οι πελάτες μας είναι κυρίως Ιατροί, Πολιτικοί εθνικού και τοπικού επιπέδου, Δημόσιοι Οργανισμοί, μεγάλες / πολυεθνικές εταιρείες, καθώς και κάθε είδους επαγγελματίες που θέλουν να γίνουν γνωστοί για ένα πράγμα που κάνουν.

Μάθετε περισσότερα και ζητήστε μια δωρεάν μελέτη στο www.e-reputation.gr