Return to site

Η πολιτική επικοινωνία στις μέρες μας

Τα social media και η διαχείριση της εικόνας

· Για πολιτικούς

Τα τελευταία χρόνια κυβερνήσεις και κόμματα στην Ελλάδα ενεργούν ως εάν να βρισκόμαστε σε διαρκή προεκλογική εκστρατεία. Πολιτικό μάρκετινγκ, δημοσκοπήσεις και μέσα ενημέρωσης αλλάζουν το πλαίσιο λειτουργίας της δημοσιότητας.

Ενώ μέχρι τώρα οι υποψήφιοι απευθύνονταν σε γενικό κοινό, τώρα πια η καμπάνια τους μπορεί να είναι εντελώς εξειδικευμένη, αφού έχοντας τα δεδομένα του διαδικτύου, μπορούμε να ξέρουμε από τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά μέχρι τις προτιμήσεις, τις συμπεριφορές και τις συνήθειες του στοχευμένου κοινού. «Η διαφήμιση γνωρίζει τα πάντα για τους πάντες, σαν έναν αξονικό τομογράφο που μπορεί να περιγράψει κατά 95% την προσωπικότητά σου» λένε οι ειδικοί του χώρου.

Η μελέτη της πολιτικής επικοινωνίας συνδυάζει ποικίλες αναζητήσεις στο χώρο της επικοινωνίας, πολιτικής επιστήμης και της πολιτικής κοινωνιολογίας.

Ο Meadow όρισε την πολιτική επικοινωνία ως «οποιαδήποτε ανταλλαγή συμβόλων ή μηνυμάτων που διαμορφώνονται σε σημαντικό βαθμό από την λειτουργία των πολιτικών συστημάτων και ταυτοχρόνως την επηρεάζουν».

Από το 2000, και ιδίως την τελευταία δεκαετία, στο κάδρο του πολιτικού μάρκετινγκ μπαίνει αρχικά το διαδίκτυο με την εξειδίκευση να εστιάζει στα social media. Οι περισσότεροι υποψήφιοι διατηρούν πια ιστοσελίδες και προφίλ σε Facebook, Instagram και Twitter, όπου ανεβάζουν φωτογραφίες, ανακοινώσεις και σχόλια. Ζούμε την εποχή της‘’Μιντιοκρατίας’’ με πρωτοστάτη την εικόνα στις επικοινωνιακές στρατηγικές των κομμάτων.

Όσο όμως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξελίσσονται και το κοινό που συμμετέχει σε αυτά διευρύνεται, μπαίνουν στο παιχνίδι οι διαφημιστικές που χρησιμοποιούν νέα εργαλεία για την προβολή των υποψηφίων-πελατών τους και μετρώντας την επίδραση που έχουν.

Οι Έλληνες υποψήφιοι μπήκαν στο παιχνίδι καθώς διαπίστωσαν ότι με τα κατάλληλα εργαλεία μπορούν να «στοχεύσουν» σε συγκεκριμένο κοινό, να διαφοροποιήσουν τα μηνύματα που στέλνουν, αλλά και να μετρήσουν σε πραγματικό χρόνο τις θετικές η αρνητικές αντιδράσεις που προκαλούν οι δηλώσεις τους.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly