Return to site

Πως να αυξήσετε την οργανική απήχηση στα social media χωρίς διαφήμιση

ORM, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΦΗΜΗΣ

Της Ελένης Τσιάβο*

 

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς social media διαδραματίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην διαχείριση της διαδικτυακής σας φήμης. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι ότι δισεκατομμύρια άνθρωποι στην υφήλιο χρησιμοποιούν κάποιο από αυτά τα κανάλια επικοινωνίας. Έτσι με το να είστε συνδεδεμένοι και ενεργοί στα εν λόγω μέσα, μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα τη φήμη σας, είτε δημιουργώντας πρωτότυπο περιεχόμενο, είτε λειτουργώντας προληπτικά με την διαχείριση των κρίσεων όπως είναι για παράδειγμα οι αρνητικές κριτικές.


Παρακάτω  σας δείχνουμε ορισμένους τρόπους, χωρίς πληρωμένη διαφήμιση για να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:


1. Εστιάστε τις προσπάθειές σας στις σωστές θέσεις


Οι περισσότερες επιχειρήσεις ίσως υποθέσουν ότι θα πρέπει να έχουν παρουσία σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, από το Facebook μέχρι το Pinterest, αλλά αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει απαραίτητα σε όλους.
Εάν το κοινό σας δεν έχει παρουσία σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, γιατί να χάνετε χρόνο και ενέργεια; Η επιλογή του δικτύου στο οποίο πρέπει να εστιάσετε είναι ευκολότερο από ό, τι νομίζετε αρκεί να είστε παρατηρητικοί και να πραγματοποιήσετε μια μικρή έρευνα.


2. Βελτιώστε τα προφίλ και την παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης


Κάθε πτυχή του προφίλ σας στα social media  μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να έχει μια καλύτερη προβολή.
Πολλές από τις τακτικές  που έχει αποδειχτεί ότι δουλεύουν για τον χρήστη είναι τα εξής:

 

  • Ένα εύκολο να θυμηθεί το όνομα σας
  • Έχετε αναγνωρίσιμο λογότυπο
  • Πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά περιγραφές
  • Ένας trackable σύνδεσμος πίσω στην ιστοσελίδα σας


Κατά την ανάρτηση, χρησιμοποιήστε αυτούς τους ίδιους παράγοντες για να αποφασίσετε ποιες εικόνες θα χρησιμοποιήσετε, ποιες λέξεις-κλειδιά θα συμπεριλάβετε και πώς θα εκφράσετε την παρότρυνση για δράση (call to action). Αυτό ισχύει για όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δικτύωσης.


4. Εργαστείτε πιο έξυπνα, όχι σκληρότερα!


Το ίδιο το Facebook είπε ότι ο μέσος χρήστης υποβάλλεται σε πάνω από 1.500 ιστορίες την ημέρα. Για να αυξήσετε την αφοσίωση, η ροή ειδήσεων εμφανίζει μόνο περίπου 300 από αυτές - και συγκεκριμένα εκείνες που είναι πιο σχετικές με τη δραστηριότητα του χρήστη.
Με αυτές τις γνώσεις στο χέρι, ξέρουμε τώρα ότι η δημοσίευση περισσότερων posts δεν είναι η ορθή απάντηση στη λύση.
 
Αντ 'αυτού θα πρέπει να επικεντρωθούμε στις κριτικές υψηλής ποιότητας, σχετικού περιεχομένου. Στην περίπτωση αυτή, είναι κυριολεκτικά η ποιότητα πάνω από την ποσότητα. Η δημοσίευση λιγότερου περιεχομένου με υψηλότερη ποιότητα θα αυξήσει την οργανική.


Ενώ δεν υπάρχει ακριβής μέτρηση σε αυτό, το blog Buffer σας προτείνει να δημοσιεύσετε δύο φορές την ημέρα. Να θυμάστε πάντα ότι η επιχείρησή σας είναι μοναδική, οπότε μην φοβάστε να πειραματιστείτε με διαφορετικές συχνότητες.


4. Χρησιμοποιήστε τη στόχευση


Αυτή η τακτική ποικίλει από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, αλλά η επιλογή των ρυθμίσεων ώστε να στοχεύσετε συγκεκριμένα μέλη του κοινού σας, μπορεί να σας δώσει μια ώθηση στο οργανικό δυναμικό. Για το Facebook, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη στόχευση οργανικών δημοσιεύσεων για να τροποποιήσετε ποιος θα τις δει.
Υπάρχουν οκτώ επιλογές στο Facebook που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:

  • Γένος
  • Σχέση
  • Κατάσταση
  • Επίπεδο Εκπαίδευσης
  • Ηλικία
  • Τοποθεσία
  • Γλώσσα
  • Ενδιαφέροντα

Ο ίδιος τύπος επιλογών διατίθεται στο Twitter. Για παράδειγμα, με τη χρήση των hashtags που σας επιτρέπουν να κατηγοριοποιήσετε τις αναρτήσεις σας. Πάρτε κάθε ευκαιρία που μπορείτε για να στοχεύσετε καλύτερα στο κοινό σας, ώστε οι σωστοί άνθρωποι να δουν τις αναρτήσεις σας.


5. Δημοσίευση κατά τη σωστή ώρα


Μια άλλη εσφαλμένη αντίληψη είναι ότι πρέπει να δημοσιεύσετε όταν όλοι είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο.
Εξετάζοντας τα δεδομένα της έρευνας, αυτοί είναι γενικά οι καλύτεροι χρόνοι που πρέπει να δημοσιεύσετε:
Facebook - (Πέμπτη / Παρασκευή) μεταξύ 1μμ και 3μμ
Twitter - (καθημερινές) μεταξύ 12:00 και 18:00
LinkedIn - (Τρίτη - Πέμπτη) μεταξύ 7 π.μ. και 5 μ.μ.

Φυσικά, θα πρέπει να εξετάσετε δεδομένα για το δικό σας κοινό, αν μπορείτε.

 
6. Προωθήστε παντού τα προφίλ σας


Οπουδήποτε έχει παρουσία η επιχείρηση σας θα πρέπει να την απεικονίσετε στις διάφορες πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Στην ιστοσελίδα σας, στην επαγγελματική σας κάρτα, στην υπογραφή των emails σας, παντού όπου μπορείτε να σκεφτείτε!
Θα πρέπει  επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο ώστε να βάλετε «κουμπιά» στην ιστοσελίδα σας ώστε οι χρήστες να ακολουθούν ή να κάνουν “like’ στην σελίδα δίχως να απαιτείται να βγουν από το blog της εταιρείας ή την ιστοσελίδα.  

 

* Η Ελένη Τσιάβο είναι δημοσιογράφος, υπεύθυνη επικοινωνίας στην e-reputation.gr